Dag van dubbelop in Gapinge
Na de klassewedstrijden beginnen de afdelingen weer aan hun eigen afdelingswedstrijden, en vandaag op 20 juni reden we weer in de Schotsehoek te Gapinge. De boxen waren gevuld met 30 paarden die bereden werden door 30 ruiters, welke vandaag 30 beurten haalden. De vaart zat er goed in deze dag. Er telden 4 beurten mee aan het einde van de ochtend, en als je die alle 4 instak mocht je mee gaan kampen voor de pollepel. Er staken 17 rijders die 4 zogenoemde pollepelbeurten in, en die gingen kampen met elkaar. de 32mm ring werd overgeslagen en met de 26mm ring in de bus kwam de eerste schifting, 8 rijders bleven over. Daarvan staken nog eens 4 rijders de 14mm ring in, die moesten dus naar het kleinste ringetje van 10 mm. Rick Eckhardt en Ingmar Alewijnse wisten deze te steken, maar kleiner als 10mm is er niet dus dan gaan we nogmaals op de 10mm, welke Ingmar 2x in moest steken voor de pollepelwinst. Die werd gejonast en de lunch kon beginnen. Na de lunch telden de eerste 10 beurten mee voor de 7 wisselbekers die we tentoon hadden gesteld op de wagen. Er werd zo goed gereden dat hiervoor 13 rijders moesten kampen. Ook hier werd gestart op een ring van 26 mm, en op deze ring vielen er 3 rijders af, de 20mm ring bracht een grotere schifting. Want daar staken 6 rijders in, en in de herkansing wist Dennis Willeboordse de 20mm ring te steken en hiermee de laatste beker te winnen. Milan Baas won de 6e beker de 14mm ring was net te klein voor hem. 5 beker was voor Rick Eckhardt die in de herkansing wel 14mm stak. 4 rijders nog op een ring van 10mm waarvan 2 instaken en 2 misten. Roy Paauwe en Sebastiaan Sturm staken het eerste vaart in, Bram van Boxel en Gijs van den Broeke misten het eerste vaart, maar in de herkansing wist Gijs deze toch te steken, en zijn prijs was hiermee de 3e beker en de 4e beker voor Bram. Het 2e vaart voor Roy en Sebastiaan, was het Sebastiaan die 2x achter elkaar de 10mm ring stak en met de eerste beker huiswaarts ging. En Roy won de 2e. De strijd om het dagkampioenschap was ook nog niet gestreden, want 6 rijders hadden alle 30 beurten alle ringen gestoken. En dus moesten de groene sjerp dragers nogmaals met elkaar de strijd aanbinden. Roy Paauwe, Rick Eckhardt, Sebastiaan Sturm, Dennis Willeboordse, Bennie Paauwe en Gijs van den Broeke. De laatste 3 reden samen in een drietal, ERE-klas niveau een mooie prestatie. En dan die heren ja die waren al warm gedraaid op de bekerkamp, en die 26mm ring was ook geen probleem. Bennie Paauwe viel als eerste af, Dennis Willeboordse op een ring van 14 mm en met 4 rijders wederom weer naar die kleinste ring. Sebastiaan en Gijs staken de 10mm ring in. Ook hier dus weer diezelfde ring. En het was Sebastiaan die de dubbel opeiste door deze ring ook weer dubbel te steken. De enige prijzen waar niet voor gekampt moest worden waren de jeugdbekers. Hier telden alle beurten op de 38mm ring op mee en met 29 van de 30 ringen was het Sterre Alewijnse die de 1e beker won, met 25 ringen Joëlle Joosse die een 2e beker won, en deze dames mochten ook mee kampen voor de reguliere wisselbekers. De laatste beker was met 22 ringen voor Hanna Jonker. De prijzen werden dit jaar uitgereikt door Ria van Maldegem, zij heeft eerder dit jaar een lintje ontvangen o.a. ook voor haar vrijwilligerswerk bij de ringrijders. Omdat onze voorzitter ook nog eens 25 jaar in het bestuur zit van onze vereniging werd hij als verassing kort in het zonnetje gezet. En na een vlot verloop van de wedstrijd en het opruimen van de baan, kon er ook nog genoten worden van de voetbalavond van Oranje. Gesupporterd door de rijders in wit goed met hier en daar een vlekje, en oranje sjerp hup Holland.
Na 30 beurten
| 1 | Sebastiaan Sturm | 30 | dagwinnaar, 1e beker |
| 2 | Gijs van den Broeke | 30 | 3e beker |
| 3 | Roy Paauwe | 30 | 2e beker |
| 4 | Rick Eckhardt | 30 | 5e beker |
| 5 | Dennis Willeboordse | 30 | 7e beker |
| 6 | Bennie Paauwe | 30 | |
| 7 | Sterre Alewijnse | 29 | 1e jeugdbeker |
| 8 | Helene Louwerse | 29 | |
| 9 | André van Maldegem | 29 | |
| 10 | Stijn Coppoolse | 28 | |
| 11 | Milan Baas | 28 | 6e beker |
| 12 | Bram van Boxel | 27 | 4e beker |
| 13 | Sabine Reijnierse | 27 | |
| 14 | Ingmar Alewijnse | 26 | pollepel |
| 15 | Marije de Bruijn | 25 | |
| 16 | Chris Sturm | 25 | |
| 17 | Joëlle Joosse | 25 | 2e jeugdbeker |
| 18 | Moniek Corbijn | 24 | |
| 19 | Nathalie de Later | 23 | |
| 20 | Nynke Eckhardt | 23 | |
| 21 | Kevin Paauwe | 22 | |
| 22 | Hanna Jonker | 22 | 3e jeugdbeker |
| 23 | Jent van Keulen | 20 | |
| 24 | Kees Langebeeke jr | 19 | |
| 25 | Marcl Raats | 17 | |
| 26 | Emma Dingemanse | 17 | |
| 27 | Deborah de Bruijn | 14 | |
| 28 | Lisanne Janse | 13 | |
| 29 | Sarah Deurloo | 13 | |
| 30 | Johnny Louwerse | 11 | uitgevallen na 15 beurten |